holmtuva.blogg.se

Nu är det höst på riktigt!

Kategori: Vardag

Provar på dethär med bloggning igen då, har fått tillbaka motivationen till det mesta så vi provar! 
Designen är utbytt och headern likaså så nu kickar vi igång hösten på riktigt med lite bloggmys vid sidan av. 

Det märks verkligen att det är september och att hösten börjar kicka igång på allvar nu. Det börjar bli frost om nätterna och tidiga mornar ihop med sena kvällar blir sådär ruggigt kyliga så att man knappt vill gå ut. Ingen är gladare än jag över det! Jag har inte varit så mycket för höst tidigare men iår är jag peppad inför att få in lite rutiner i vardagen samt att kunna kura upp sig i alla dessa underbara stickade tröjor, lycka på hög nivå!
 
Kalendern börjar fyllas i med olika prov, läxförhör, us möten, planeringar och riktigt härliga kompis planer. Sitter just nu i skrivandets stund och väntar på att vattnet kan koka klart så att jag kan hälla upp en stor kopp med ett grönt thé som min syster köpte för ett tag sen medans matte boken ligger uppslagen brevid mig. Ligger lite efter så bestämde mig för att ta hem den och plugga lite, vi har ett prov på onsdag och för en gångsskull tänkte jag faktiskt försöka förbereda mig någorlunda istället för att gissa mig fram till svaren på frågorna. Visst låter det som en ganska bra idé? 
 
Ska gå upp relativt tidigt imorgon för att följa med mamma till gymmet och prova på ett boxningspass, det låter superkul så jag hoppas verkligen att det är lika kul som det låter. Tränade lite med pilatesbollen på idrotten idag och gjorde lite situps, både vanliga och i sidled, och bäckenlyft både på vaden och senare bara med fotsulan på bollen. Satans vad jobbigt! Känner redan nu att musklerna protesterar litegrann mot den ovana träningen. Jag fick beröm av min idrottslärare att jag jobbade på bra och motivationen ligger på topp så ska verkligen börja träna ordentligt nu och verkligen tänka på vad jag stoppar i mig så att musklerna kan få komma fram lite istället för att skyddas av det äckliga fettlager som gömmer undan dem ;) 
 
Ska krypa ner i sängen ihop med katten nu, godnatt på er alla fina människor därute! ♥
 
 
 
Kommentera inlägget här: